برنامه ی درسی دانشجویان فناوری اطلاعات و نرم افزار

برای مشاهده ی برنامه ی درسی دانشجویان فناوری اطلاعات و نرم افزار(لیست دروس ارائه شده)بر روی ادامه مطلب کلیک کنید .

لازم به توضیح است برنامه درسی دانشجویان تعمیرات و سخت افزار بر روی سایت  قرار داده نشده است .

دانشجوی گرامی چنانچه در انتخاب واحد خود با مشکلی مواجه شدید می توانید مشکلات و همچنین انتفادات و پیشنهادات خود را از طریق این وبلاگ به گوش مسئولان موسسه برسانید .

ادامه مطلب ...

برنامه زمانبندی انتخاب واحد ترم جدید

برنامه زمانبندی انتخاب واحد نیمسال اول 91-90 در سایت موسسه آموزش عالی آزاد خوارزمی خراسان قرار داده شد، شما می توانید با کلیک بر روی ادامه مطلب برنامه زمانبندی را مشاهده کنید .لازم به توضیح است که تشکیل کلاس ها از تاریخ یکشنبه 90/7/3 می باشد .

دانشجوی گرامی چنانچه در انتخاب واحد خود با مشکلی مواجه شدید می توانید مشکلات و همچنین انتفادات و پیشنهادات خود را از طریق این وبلاگ به گوش مسئولان موسسه برسانید .

ادامه مطلب ...

چرا انتخاب واحد اینترنتی نه ؟

سلام . شاید در پست های گذشته در مورد این مطلب حرف هایی زده شده بود اما به علت اینکه مطلب بسیار مهمی است بار دیگر در مورد این مهم حرف های دلمان را میزنیم ...
موسسه آموزش عالی خوارزمی در سال 1380 با رشته های نرم افزار کامپیوتر، سخت افزار کامپیوتر ، تعمیرات سخت افزار کامپیوتر و حسابداری ( رشته هایی که همه مرتبط با کامپیوتر هستند ) شروع به فعالیت کرد .
اینک 10 سال از شروع فعالیت موسسه گذشت و با اینکه فعالیت آموزشی  موسسه در ارتباط با کامپیوتر و اینترنت و نرم افزار است سایت موسسه اینچنین ضعیف است و امکان انتخاب واحد به صورت اینترنتی که کوچکترین لازمه ی یک سایت دانشگاه است وجود ندارد  در حالیکه ما متخصصان زیادی در زمینه نرم افزار و طراحی سایت در موسسه و  البته در مشهد داریم .در عصر ارتباطات و اینترنت  زندگی می کنیم. کارهایی مانند پرداخت قبوض ، خرید بلیط هواپیما ، قطار و اتوبوس ، خرید اتومبیل از شرکت های خودروسازی داخلی ، خرید کارت شارژ ، خرید کفش ، کت و شلوار ، کیف و حتی سوپر مارکت اینترنتی شده (مدرک :  برای نمونه یه سر به سایت www.chare.ir بزنید )  اونوقت انتخاب واحد دانشگاه حضوری است و دانشجوی شهرستانی باید از کیلومتر ها دورتر به مشهد بیاید و انتخاب واحد کند و بعد چند روزی معطل شود ( 1و2 مهر که تعطیله خدا هم میدونه کلاسا کی میخواد شروع بشه ) و وقت و پول خود را به دلیل ضعف بی مثال سایت هدر دهد (حتی دانشجوی مشهدی)
محروم ترین استان های ایران را در نظر بگیرید مثلا سیستان و بلوچستان یا خوزستان ، دانشگاه های آزاد شهرستان های کوچک این استان ها مثلا دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان ، واحد لالی ، واحد حمیدیه و ... سایت با امکان انتخاب واحد اینترنتی دارند .
از نظر دانشجویان موسسه آموزش عالی آزاد خوارزمی خراسان سایت بدون امکان انتخاب واحد اینترنتی توهین به دانشجو است و ما این بی اهمیتی به دانشجو را محکوم می کنیم . وقتی که صندلی های کهنه و فرسوده ی دانشگاه فردوسی مشهد را در کلاس های درسمان می گذارند ، زمانی که کلاس های درسمان تخته ی وایت برد ندارد و هنوز از امکانات زمان پدر بزرگ شاه یعنی تخته سیاه  استفاده میکنند در حالیکه تقریبا کلیه مدارس مجهز به تخته وایت برد هستند این یعنی چه ؟ یعنی اینکه شما ما را دانشجو حساب نمی کنید.
ما امیدواریم مسئولان با دلشون به این حرفای دل گوش دهند و به خواسته های ما به عنوان دانشجو پاسخ دهند و نسبت به این سخنان بی اهمیتی نشان ندهند و انتقاد پذیر باشند ، در عوض ما نیز برایتان تبلیغات و دعای خیر می کنیم. چرا که چیز بیشتری از دستمان بر نمی آید . 

روابط دختر و پسر

یکی از نیازهای اساسی زندگی انسان، تعامل و ارتباط با دیگران است. انسان در طول رشد خود، پیوسته برای بقا و پیشرفت خویش، محتاج ارتباط با دیگران است که بین این امر با سلامت رابطه ای نزدیک وجود دارد. تمام انسان ها به دنبال یافتن کسانی هستند که با آن ها احساس خوش بختی کنند و از زندگی با آن ها لذت ببرند و در کنارشان منفعت بیشتری کسب کنند. در بین ارتباطات انسانی، نیاز به ارتباط با جنس مخالف هم در مقطعی از زندگی انسان مطرح می شود و این زمانی است که پسر و دختر تصمیم می گیرند تا همسر آینده را انتخاب کنند و در این ارتباط مقطعی که لازمه شناخت از همدیگر است، اصولی مطرح هستند.

ادامه مطلب ...

رشته تعمیرات سخت افزار کامپیوتر

این مقاله حاوی ابهامات و دغدغه هایی است که دانشجوی رشته تعمیرات سخت افزار دارد ...

یکی از رشته های موجود در موسسه آموزش عالی آزاد خوارزمی خراسان ، رشته تعمیرات سخت افزار کامپیوتر می باشد. رشته  تعمیرات سخت افزار کامپیوتر در 4 دانشگاه در ایران که زیر نظر دانشگاه جامع علمی کاربردی هستند ، تدریس میشود .این رشته علاقه مندان زیادی دارد و آموزشگاه های زیادی در سراسر ایران خصوصا در تهران تعمیرات سخت افزار کامپیوتر را آموزش می دهند .وجود موسسات آموزش عالی مانند خوارزمی خراسان و آموزشگاههای خصوصی علاقه مندان به این رشته را در سر دوراهی قرار میدهد که برای یادگیری قطعی و کامل تعمیرات سخت افزار کامپیوتر کدامیک را انتخاب کنند.در اینجا ما مقایسه ای را انجام میدهیم . شخص علاقه مند اگر دانشگاه را انتخاب کند آموزش های مربوط به تعمیرات سخت افزار کامپیوتر را میبیند و  باید 2 سال در مقطع کاردانی تحصیل کندو در پایان مدرک کاردانی دریافت می کند.همین شخص اگر آموزشگاه خصوصی را انتخاب کند در مدت دو سه ماه تمامی آموزش های مربوط به تعمیرات سخت افزار کامپیوتر را میبیند و احتمالا در پایان هم مدرکی دریافت می کند . اما مسئله این است آیا این موسسات آموزش عالی و آموزشگاه های خصوصی تعمیرات سخت افزار کامپیوتر را به صورت کامل و عملی به دانشجو آموزش میدهند ؟ آیا دانشجو بعد از پایان تحصیلات می تواند با آموزش هایی که دیده برای خود کاری ایجاد کند ؟ آیا دانشجو اگر دانشگاه را انتخاب کند بعد از فارغ التحصیلی بگونه ای آموزش دیده که با این همه وقت و هزینه ای که صرف کرده دیگر نیازی به آموزشگاه های خصوصی نداشته باشد ؟ اتفاقا آموزشگاههای خصوصی هزینه ای کمتر در مقایسه با موسسات آموزش عالی دریافت میکنند و در مدت خیلی کوتاهتر آموزش میدهند بخاطر اینکه دروسی مثل فارسی عمومی ، تربیت بدنی  ، نقشه کشی صنعتی ، ریاضیات و ... ندارند در عین حال شخص علاقه مند در صورتی که به فکر ادامه تحصیل و مدرک معتبر هم باشد باید از طریق موسسات آموزش عالی اقدام کند که با یک تیر 2 نشان زده ، هم مدرک گرفته و هم تعمیرات سخت افزار کامپیوتر را  یاد گرفته است .
اما با این حال خیلی از علاقه مندان موسسات آموزش عالی را انتخاب میکنند و به این موسسات اعتماد می کنند و وقت و هزینه های زیادی را صرف می کنند به این امید و آرزو که  تعمیرات سخت افزار کامپیوتر را به خوبی یاد بگیرند ودر این رشته متخصص شوند .
ما دانشجویان و شما اساتید محترم و البته مسئولان موسسه می توانیم با کمک همدیگر این امید و آرزو را واقعیت بخشیم و متخصصان خوبی را در رشته های مختلف به جامعه تحویل دهیم.

اما به راستی چه زمانی چنین چیزی ممکن می شود ؟

  1. زمانی که امکانات آموزشی موسسات آموزش عالی بهتر شود ، کارگاه ها و آزمایشگاهها مجهزتر شوند و دستگاه ها و وسایل آموزشی به روز شوند .
  2. زمانی که خود دانشجو نسبت به یادگیری کامل تعمیرات ، احساس مسئولیت کند و تمامی سوالات و ابهامات خود را از استاد مطرح کند و جو کلاس را با شوخی و مسخره بازی متشنج نکند .
  3. زمانی که اساتید نسبت به این مهم عملکرد قوی تری داشته باشند و در آموزش های خود پر حوصله تر برخورد کنند و تمامی نکات و حتی ریزه کاریهای مربوط به تعمیرات را به دانشجو آموزش دهند .